W czasie powszechnego dostępu do szybkiego łącza internetowego dystrybutorzy gier wymyślili bardzo dobre rozwiązanie na zmniejszenie kosztów dystrybucji własnych produktów. Lata temu miłośnicy gier kupowali gry na fizycznych nośnikach, takich jak płyta CD czy DVD, pociągało to za sobą wielkie koszty łączące się z wyprodukowaniem sporego nakładu płyt i wytworzeniem opakowań.
Na dzień dzisiejszy rynek
gier przestawia się na internetową dystrybucję gier komputerowych.
Kliknij bez strachu tu a zobaczysz, że w najświeższym źródle (
https://studio29poznan.com/) przedstawiono bardzo intrygujące wiadomości. One też są pasjonujące.
Klient dokonuje rejestracji w jednym z dostępnych
sklepów i w nim finalizuje zakup tytułów. Pozyskane gry są przypisane na stałe do profilu gracza kupującego, takie pomysł niweluje więc szkody związane z uszkodzeniem płyty.
Autor: ビッグアップジャパン
Zaczerpnięte z: http://www.flickr.com
Na dzień dzisiejszy powstaje coraz więcej sklepów wirtualnych, gracze lubią jednak posiadać wszystkie swoje gry pod ręką i gromadzić je na jednym wirtualnym koncie. Dlatego też firmy, które istnieją na rynku najdłużej, posiadają duża przewagę nad konkurentami. Dla komputerów osobistych największą sprzedaż notuje usługa Steam. Producenci konsol nie zostali daleko w tyle i wprowadzili swoje rozwiązania tego rodzaju, zanim uczyniła to konkurencja. Prekursorem w cyfrowej dystrybucji gier na
konsole był Sony ze swoją
playstation network. Usługa ta oprócz dystrybucji gier jest również platformą komunikacyjną i pozwala graczom na wspólną rozgrywkę za pośrednictwem sieci (wątek o psn na forum). Sony za tę usługę pobiera opłatę abonamentową, w ramach której udostępnia własne usługi i nagradza graczy dodatkowymi, bezpłatnymi grami.