Główne zasady użytkowania opon w samochodach osobowych, w jakich okolicznościach należy zmienić opony na nowe

Spora część kierowców nie zwraca zupełnie uwagi na to, jaki stan mają opony w pojazdach, którymi jeżdżą. Niektórzy nawet nie zadają sobie trudu na to, aby zmienić je z letnich na zimówki, chociaż względy bezpieczeństwa zalecają, aby absolutnie nie jeździć na mrozie i śniegu na ogumieniu używanym latem.


opona w warsztacie
Autor: Moto "Club4AG" Miwa
Zaczerpnięte z: http://www.flickr.com
Opony letnie mają zupełnie inny skład gumy, niż zimówki i w niskich temperaturach guma zwyczajnie robi się sztywna, co w dużym stopniu zagraża bezpieczeństwu jazdy. Z tego też powodu polecane jest, aby przy pierwszych przymrozkach zdecydować się na wymianę opon, zimówki dużo lepiej będą sobie radzić nawet przy największych mrozach, za to jazdę po śniegu poprawiają specjalne nacięcia, których nie posiadają opony letnie. () Idealnym rozwiązaniem, chociaż niestety też sporo kosztującym, jest posiadanie dwóch zestawów kół z oponami letnimi i zimowymi.

Wtedy na lato można zakupić felgi aluminiowe, dużo lepiej się prezentujące, a na okres zimy felgi ze stali, które są znacznie bardziej odporne na jakieś uszkodzenia, jakie mogą się pojawić zimą. Lecz wymiana opon między sezonami to jedno, a pilnowanie stanu bieżnika to druga, równie istotna sprawa. Po pierwsze należy sprawdzać, jak wysoki będzie bieżnik, jeżeli michelin opony wymiana opon wrocław będą miały poniżej dopuszczalnego minimum, to należy je od razu zmienić. Jeżdżenie na zbyt wytartych oponach zakończyć się może nie tylko wysokim mandatem i zabraniem dowodu rejestracyjnego, ale również jest po prostu niebezpieczna.


Jeżeli bieżnika będzie zbyt mało, to w czasie deszczu może nie dać on sobie rady z dokładnym odprowadzeniem wody i samochód może wpaść w poślizg. Następną rzeczą, na którą należy baczną uwagę w czasie sprawdzania ogumienia, jest wiek opon. Jeśli stosowane opony michelin mieć będą więcej niż dziesięć lat, to nawet pomimo odpowiedniego bieżnika należy pomyśleć o ich wymianie. Guma, z której produkuje się opony, po pewnym okresie używania zwyczajnie ulega wolnemu niszczeniu, mogą się w niej pojawić różne mikropęknięcia, które także mogą być groźne.
04-04-2023
Do góry
Zamknij
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w ustawieniach Twojej przeglądarki.