Spora część kierowców nie zwraca zupełnie uwagi na to, jaki stan mają opony w pojazdach, którymi jeżdżą. Niektórzy nawet nie zadają sobie trudu na to, aby zmienić je z letnich na zimówki, chociaż względy bezpieczeństwa zalecają, aby absolutnie nie jeździć na mrozie i śniegu na ogumieniu używanym latem.
Autor: Moto "Club4AG" Miwa
Zaczerpnięte z: http://www.flickr.com
Opony letnie mają zupełnie inny skład gumy, niż zimówki i w niskich temperaturach
guma zwyczajnie robi się sztywna, co w dużym stopniu zagraża bezpieczeństwu jazdy. Z tego też powodu polecane jest, aby przy pierwszych przymrozkach zdecydować się na wymianę opon, zimówki dużo lepiej będą sobie radzić nawet przy największych mrozach, za to jazdę po śniegu poprawiają specjalne nacięcia, których nie posiadają opony letnie. () Idealnym rozwiązaniem, chociaż niestety też sporo kosztującym, jest posiadanie dwóch zestawów kół z oponami letnimi i zimowymi.
Wtedy na lato można zakupić felgi aluminiowe, dużo lepiej się prezentujące, a na okres zimy
felgi ze stali, które są znacznie bardziej odporne na jakieś uszkodzenia, jakie mogą się pojawić zimą. Lecz wymiana opon między sezonami to jedno, a pilnowanie stanu bieżnika to druga, równie istotna sprawa. Po pierwsze należy sprawdzać, jak wysoki będzie bieżnik, jeżeli michelin opony
wymiana opon wrocław będą miały poniżej dopuszczalnego minimum, to należy je od razu zmienić. Jeżdżenie na zbyt wytartych oponach zakończyć się może nie tylko wysokim mandatem i zabraniem dowodu rejestracyjnego, ale również jest po prostu niebezpieczna.