Reklama to fundamentalne narzędzie informacyjne związane z perswazyjnym komunikatem. Najczęściej jej funkcją jest namówienie nas do nabycia pewnych profitów -
usług lub artykułów. Każda spółka, która pożąda sukcesu i prestiżu musi wykorzystywać promocję. Celem takiego posunięcia jest efektywność działania na klienta i zwiększenie ciekawości. W tym zamyśle wykorzystuje się dużo odmian publikacji firmowych.
Najprostszą postacią reklamy jest ulotka promocyjna. To za jej działaniem mamy możliwość w wyjątkowo krótkim czasie trafić do dużej grupy klientów. Produkcja jej jest co prawda wyjątkowo błyskawiczna, ale w zasadzie ulotka nie jest estetyczną i kompleksową formą promocji.
Pośród innych form przekazu informacji dla klientów odnaleźć można też biuletyny, broszury, newslettery, albumy, raporty,
magazyny i sprawozdania. Niestety nie każdą informację i reklamę można zawrzeć w tych formach publikacji, głównie gdy reklamowaną specjalnością mają być kosmetyki. W tym wypadku najodpowiedniejszym i szczególnie odpowiednim typem reklamy (zobacz
Najskuteczniejsze pozycjonowanie w Google) będą gazetki promocyjne - zapraszamy do Promocyjnych.
Są one niezwykle zawiłą co do ilości informacji formą przekazu i publikacji. Gazetki promocyjne mogą zawierać w sobie najnowsze informacje odnośnie danej firmy, jej produktach, usługach i promocjach. W dziedzinie kosmetyków gazetki promocyjne sprawdzą się z pewnością najbardziej, ponieważ tego gatunku towar wymaga dobrej oprawy - zdjęć i charakterystyki. Umożliwią one klientowi zaznajomić się z wieloma aktualnymi promocjami, a także ze stałą ofertą.